vineri, 20 februarie 2015

Situatia din scoli







Cum vi se pare situația?


Victor Dragusin
de cei dragi.
Prin urmare, îmi cer iertare fata de voi, dacă am greșit pana acum, sau dacă voi greși in viitorul imediat!
Pentru ca suntem la un moment de emoție interioară, doresc sa va împărtășesc o stare de spirit, care m-a tulburat extrem de mult. Am început sa ma întreb dacă nu cumva mi-am pierdut capacitatea de a ma adapta la prezent. Sau poate, noi ca societate, suntem pe un drum greșit in ceea ce înseamnă educația copiilor. Sa va povestesc:
Ieri, împreuna cu dl Ministru al Educației, Dna Prefect, Dna inspector General Școlar, am mers in vizita la o școala generală de prestigiu din mun Alexandria.
Am intrat in patru Sali de clasa, elevii fiind in timpul orelor. Dl ministru a salutat, a stat de vorba cu copiii, apoi a salutat si a ieșit din sala.
Oameni buni, niciun copil NU S-A RIDICAT IN PICIOARE! Nici când a intrat, nici când a ieșit, nici când vorbeau cu ministrul!
Nici nu am simțit o intenție a profesorilor de a scuza incidentul, sau măcar formal sa ridice copiii in picioare la plecarea ministrului.
Poate ca sunt in afara vremurilor, dar prieteni dragi, cum sa avem copii cuviincioși cu cei mai in vârsta, sa se ridice după banca sa le ofere locul, sa vorbească respectuos,etc, când, (SPER CA DOAR UNII), învățătorii si/sau profesorii nu obliga pe cei mici, sa respecte pe cei mai in etate!
Poate vi se pare un moft, o lipsa de înțelegere a realităților, dar eu am fost si sunt profund marcat de acest aspect!
Cu riscul de a deveni nesuferit, rog pe toți dascălii, sa începem procesul de învățământ, in fiecare zi, cu primul curs : BUNUL SIMT!
Si pentru ca trebuia sa fie o zi "ciudata" , am aflat de la dl director, ca aproape jumătate din elevi NU DORESC SA ÎNVEȚE RELIGIE, ( poziție îmbrățișată si de părinți ). Am plecat de la aceasta respectabila școala cu un mare semn de întrebare privind calitatea umană a copiilor noștri, care vor TREBUI sa aibă grija de noi când vom fi in grija lor.
Doamne Ferește!
Cred ca mai avem timp sa îndreptam ceva!

Îmi place · · Distribuie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu