marți, 24 februarie 2015

Top 30 greseli gramaticale



Limba română, spun speciasliştii, este una complicată şi puţini români vorbesc şi scriu corect, respectând toate regulile. „Adevărul“ vă prezintă 30 de greşeli...
ADEVARUL.RO
  • Carmen Nicoleta Tirlea doar bucurestenii ! ? ...nu
  • Octavian Gavriluta Greşelile gramaticale sunt o mare problemă, mai ales pentru cei care citesc puţin (la cărţi & presă, nu la reclame & comentarii Facebook-ale, mă refer) - de unde vine uitarea a ceea ce a-i învăţat în şcoală. Dar ţine şi de trendy - ul zilei, mediul în care a-i crescut, anturajele circumstanţiale etc. Altminteri, nu cred să fie, prin şcoli, dascăli care să comită greşeli de predare a gramaticii. Şi încă ceva: datorită "grabei" cu care ne trăin viaţa, mulţi chiar dintre noi cei care obişnuim a ne mai da, din când în când, cu părerea, păcătuim cu gramatica. Parcă, din ce în ce mai des.
  • Panait Sorin asa si ? FB e o retea de socializare libera in exprimare , NU un ONG al filologilor frustrati , mari cautatori si descoperitori de greseli gramaticale 
  • Horia Grancea Panait Sorin în principiu e o rețea de socializare și fiecare este liber sa scrie ce vrea și cum vrea. .. Totusi sa nu uitam ca scrisul ne reprezintă la fel cum ne reprezintă hainele sau tunsoarea. .. dar mai e ceva nu trebuie sa uitam ca limbajul este suportul gândirii și cei care vorbesc greșit au toate șansele sa și gândească greșit. Cei care veghează la integritatea limbii nu cred ca o fac din frustrare ci pentru a păstra o uniformitate a limbii vorbite care este ceva viu și cu tendința de a se modifica mereu. Cu toate astea nici mie nu mi s-a părut normala trecerea de la î la â și de la sînt la sunt. Dar cel mai trist este ca unii adopta forma sânt... libertate de exprimare ...ok. .. dar nici chiar așa.
    20 ore · Editat · Îmi place · 1
  • Horia Grancea Chiar daca Panait Sorin s-a retras din grup cred ca ceea ce am scris aici ramane la fel de valabil.
  • Carmen Nicoleta Tirlea fiecare se exprima cum se caracterizeaza .........insa o greseala de scris la viteza este una si de exprimare este alta !
    15 ore · Editat · Nu-mi mai place · 1
  • Horia Grancea Da am uitat sa precizez ceva despre greselile de tastare ... chestie care din pacate ma caracterizeaza si pe mine...incerc sa revin si sa corectez postarile dar tot mai imi scapa cate unele ...recunosc 
    14 ore · Îmi place · 1

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu